Sunday, October 14, 2012

Dadah Terus Mengganas.....

Terbaru....

Pelbagai strategi penyeludupan

Terminal sibuk jadi punca

KUALA LUMPUR 15 Nov. - Kesesakan yang terlalu tinggi, khususnya di Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT), menyukarkan tugas agensi penguat kuasa untuk memantau aktiviti penyeludupan dadah yang dikatakan semakin kerap berlaku, sejak kebelakangan ini.
Ketua Pengarah Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM), Datuk Seri Mohamed Khalid Yusof berkata, kesesakan itu diambil kesempatan oleh sindiket penyeludupan dadah untuk membawa masuk dadah ke negara ini.

9 comments:

  1. Wujudkan satu pulau dengan kawalan ketat oleh pihak yang bertanggungjawab, himpun semua penagih dan letakkan di pulau ini.
    Pemulihan secara agama dibuat secara besar-besaran di sini.

    ReplyDelete
  2. Ini sebab setiap manusia mempunyai pelbagai cabaran dan tekanan,ada orang yang sudi membazir duit untuk melepaskan tekanan dengan menghisap dadah.

    ReplyDelete
  3. Kempen - kempen dalam menentang penyalahgunaan dadah haruslah di tingkatkan lagi.
    Selain daripada itu, kesedaran dan pengetahuan tentang bahaya penyalahgunaan dadah haruslah di terapkan kepada generasi muda kerana pendidikan awal dapat memdidik generasi akan datang tentang bahayanya penyalahgunaan dadah.
    Masyarakat juga haruslah memberikan sokongan dan mengambil serius tentang hal ini kerana pengurangan masalah ini akan memberi kesan positif kepada negara.

    ReplyDelete
  4. Dadah atau drug adalah bahan atau kimia yang amat merbahaya kepada individu yang menggunakannya kerana ia mengubah cara minda dan tubuh manusia berfungsi.oleh itu, sama-sama kita berganding bahu untuk mengatasi masalah tersebut.

    ReplyDelete
  5. Ini disebabkan oleh perasaan inferioriti yang menyebabakan mereka terjebak akitiviti negatif ini. Mereka perlulah mencari jalan yang lebih baik untuk meluahkan perasaan mereka.

    ReplyDelete
  6. Ketua polis negara haruslah mengetatkan undang-undang negara supaya penjenayah gerun untuk melakukannya .

    ReplyDelete
  7. Betul dadah sememangnya sukar untuk dibendung pengedarannya . maka usaha semua pihak amat diperlukan

    ReplyDelete